16.03.2020
Võimalus jalgrattal käike vahetada on oluliseks teguriks olnud nii jalgrataste evolutsiooni kui ka nende laiema kasutuselevõtu käigus. See, kuidas me käike vahetame ja kui palju käike me rattal on, on aja jooksul täiustunud ja arenenud. Samas on pea kogu jalgratta kui sõiduvahendi olemasolu vältel kasutatud selle käikude vahetamiseks kettvahetusmehhanismi (derailleur), mida kontrollitakse trossi abil ja juhitakse käiguvahetuskangikesega.
Hea käiguvahetussüsteem on nagu hea väljakukohtunik – te isegi ei märka, et see olemas on. Probleem aga tekib siis, kui te märkate, et see olemas on, kas siis ketina, mis ei vaheta korralikult käiku või ärritava raginana, mis iga pedaalisõtkumisega kaasneb.
Käikudega seotud probleemidel on mitmeid põhjuseid. Kas trossid on roostes? Kas seesmised trossid jooksevad õigesti? Kas trossikõri on purunenud? Kas trossiotsik on käigueeblis sattunud valesse asendisse? Eelnev ei ole täielik nimekiri, kuid need on kõik asjad, mis võivad teie aul ja uhkusel põhjustada teile paraja peavalu.
Kui aga kõik komponendid on heas korras, võib probleem asetseda hoopis tagumises kalibreerimata kettvahetusmehhanismis. Üheks võimaluseks sellisel puhul on ratas viia lähimasse rattaparandustöökotta. Teine võimalus aga on kasutada odavamat ja paremat enesetunnet tekitavat varianti, mis seisneb siinsete tegevussammude järgimises (hea oleks, kui tagumine ratas oleks selleks puhuks tõstetud põrandast kõrgemale).
Käikude reguleerimine. Teadmine, kuidas käikusid reguleerida, säästab teile aega ja raha
Käikude reguleerimine...
Teadmine, kuidas käikusid reguleerida, säästab teile aega ja rahaVõimalus jalgrattal käike vahetada on oluliseks teguriks olnud nii jalgrataste evolutsiooni kui ka nende laiema kasutuselevõtu käigus. See, kuidas me käike vahetame ja kui palju käike me rattal on, on aja jooksul täiustunud ja arenenud. Samas on pea kogu jalgratta kui sõiduvahendi olemasolu vältel kasutatud selle käikude vahetamiseks kettvahetusmehhanismi (derailleur), mida kontrollitakse trossi abil ja juhitakse käiguvahetuskangikesega.
Hea käiguvahetussüsteem on nagu hea väljakukohtunik – te isegi ei märka, et see olemas on. Probleem aga tekib siis, kui te märkate, et see olemas on, kas siis ketina, mis ei vaheta korralikult käiku või ärritava raginana, mis iga pedaalisõtkumisega kaasneb.
Käikudega seotud probleemidel on mitmeid põhjuseid. Kas trossid on roostes? Kas seesmised trossid jooksevad õigesti? Kas trossikõri on purunenud? Kas trossiotsik on käigueeblis sattunud valesse asendisse? Eelnev ei ole täielik nimekiri, kuid need on kõik asjad, mis võivad teie aul ja uhkusel põhjustada teile paraja peavalu.
Kui aga kõik komponendid on heas korras, võib probleem asetseda hoopis tagumises kalibreerimata kettvahetusmehhanismis. Üheks võimaluseks sellisel puhul on ratas viia lähimasse rattaparandustöökotta. Teine võimalus aga on kasutada odavamat ja paremat enesetunnet tekitavat varianti, mis seisneb siinsete tegevussammude järgimises (hea oleks, kui tagumine ratas oleks selleks puhuks tõstetud põrandast kõrgemale).